Program: Luni - Vineri 9:00 - 18:00
 Distributia masinii: Ce este si cand trebuie schimbata?

Distributia masinii: Ce este si cand trebuie schimbata?

Distributia, cu siguranta toti soferii au auzit de ea. Majoritatea stiu si ce este distributia, ce rol are ea si multe altele, dar va asiguram ca nu stiti totul despre distributie.

In articolul de astazi vom vorbi mai pe larg despre distributie asa ca cititi pana la final acest articol daca vreti sa invatati mai multe despre distributie.

In articolul acesta vom raspunde la urmatoarele intrebari: Ce este distributia? Ce rol are? Cate tipuri de distributie exista? Cand ar trebui sa schimbam distributia? Care marca de distributie este mai buna? 

Astea sunt unele dintre marile intrebari la care vom raspunde, dar in acelasi timp vom detalia fiecare subiect in parte pentru a intelege totul mai bine.

Sa incepem cu prima intrebare, care este destul de simpla si pe care toti soferii ar trebuie sa o stie, dar vom explica din nou sa inteleaga toata lumea mai bine.

Distributia este acel subasamblu al motorului care are ca si rol sincronizarea componentelor responsabile de admisie, evacuare si pozitia cilindrilor, astfel incat sa respecte timpii de ardere ai motorului.

La multe autovehicule, distribuita cuprinde si pompa de apa care este antrenata de aceeasi curea.

Distributia este alcatuita in general din: curea dintata de antrenare, rola de ghidare, intinzator si pompa de apa, asta in cazul in care distributia masinii dumneavoastra este pe curea. Daca distributia este pe lant atunci lucrurile se schimba si intra in componenta mai multe piese.  

Exista mai multe tipuri de distributie de care poate nici nu ati auzit. Pentru inceput trebuie sa stim ca inca din anii 1890 motoarele cu ardere interna erau echipate cu lanturi de distributie si nu aveau curele de distributie. Abia in anii 1960 cei de Pontiac scot pe piata primul motor cu 6 cilindri si curea de distributie din cauciuc si nu lantul clasic. Dupa a urmat o explozie de motoare avand curea de distributie. 

Ce avantaje ar avea cureaua de distributie? Pai in primul rand este mult mai ieftina, adica este o bucata de cauciuc nu un lant complex, deci si pretul unui motor era mai mic. De asemenea multumita faptului ca nu exista un contact fier pe fier, ci unul cauciuc cu fier, vibratiile si zgomotul la ralanti erau cu mult mai mici.

Dar dupa anii `90 lantul de distributie a inceput sa fie din nou apreciat. Asa ca marii producatori au echipat pana si motoarele de capacitati reduse cu lanturi de distributie in loc de curele. Insa au inceput sa apara probleme destul de mari cu lanturile de distributie asa ca ultimele modele aparute pe piata sunt echipate tot cu curea de distributie si nu cu lant.Ce avantaje ar avea un lant de distribuite fata de cureaua de distributie? Lantul de distributie in primul rand nu necesita inlocuire la 60.000- 100.000 km ca si cureaua. Pentru ca este realizat din metal, fiind asemanator cu lantul de bicicleta, dar mai rezistent, unii producatori spun ca nu trebuie schimbat niciodata, dar unii recomanda ca si lantul sa fie schimbat la un moment dat, cam pe la 250.000 – 300.000 de kilometri.

Un alt avantaj ar fi acela ca pompa de apa este independenta fata de distribuitie asa ca daca trebuie sa o schimbi nu va trebui sa umbli si la distributie. Atat cureau cat si lantul de distributie functioneaza cu ajutorul unui intinzator.

Cureaua are intinzatoare mecanice, tensionate prin intermediul unui arc sau a unui amortizor. Insa intinzatorul de lant functioneaza pe baza presiunii hidraulice, ceea ce poate inseamna o problema.

 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Call Now Button